گروه شهری: امروز، انقلابی کسی است که با روش‌های اثباتی و نه با استدلال و حرف از انقلاب دفاع کند.

ghalibaf

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران صبح دیروز در همایش هم‌افزایی و ساماندهی اصناف گفت: استدلالی صحبت‌کردن مربوط به زمانی بود که همانند قبل از انقلاب دین در مسند قدرت قرار نداشت.
در دوران قبل از انقلاب هنگامی که پای صحبت علما می‌نشستیم به ما می‌گفتند اگر اسلام بر جامعه‌ای حاکم شود آن جامعه از بعد مادی و معنوی تامین شده است و همه ما دنبال آن بودیم که اسلام را در جامعه ساری و جاری کنیم تا مردم به رشد و تعالی برسند.

قالیباف خاطرنشان کرد: به‌نظر من رسالت انقلاب اسلامی و دفاع از امام (ره)، شهدا و خواسته مقام معظم رهبری و تبعیت عملی از ولایت در این است که کشوری کارآمد در سایه دین داشته باشیم.
شهردار تهران گفت: دهه 60 و اوایل انقلاب با تهدیدهای نظامی و امنیتی سپری شد که در مقابل آن بسیج شدیم، اما دهه 70 و اوایل دهه 80 تهدید فرهنگی، جبهه‌‌هایی بود که دشمن می‌خواست در آن هویت‌زدایی کند و انصافا مقام معظم رهبری مظلومانه در این عرصه پرچم را به دست گرفت و در مقابل آن ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه در دهه پیشرفت و عدالت خطر اصلی در عرصه‌های اقتصادی است، گفت: در این دهه دشمن موضوع اول خود را تهدید اقتصادی ما قرار داده است ؛ اگر یک روز در جبهه رزمنده بودیم و اصناف به کمک ما آمدند امروز در این شرایط سخت که محدودیت جدی اقتصادی داریم باید به یکدیگر کمک کنیم.قالیباف با اشاره به نامگذاری سال‌های «اصلاح الگوی مصرف»، «همت و کار مضاعف» و «جهاد اقتصادی» اظهار کرد: جبهه اقتصادی، جبهه سختی است و جهادی واقعی را می‌طلبد؛ بنابراین امروز اصناف باید بدانند که در یک دوره جهادی هستند و این نیازمند آن است که اعتماد میان ما و اصناف افزایش یابد تا به مردم کمک شود. وی با اشاره به اینکه در عرصه جهاد اقتصادی باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که به مردم فشار نیاید، اظهار داشت: امان از روزی که مردی در خانواده خود شرمنده شود و بشکند، پس ما باید کمک کنیم که این اتفاق نیفتد.

ولایی‌بودن با جلب رضایت مردم ثابت می‌شود

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: باید افراط و تفریط را کنار بگذاریم و با جلب رضایت مردم که همان رضایت خداست، کارها را انجام دهیم و ولایی‌بودن خود را نشان دهیم. حسن بیادی با اشاره به زحمات شهرداری تهران و اقدامات انجام شده در شهر گفت: با وجود آنکه مشکلات زیادی وجود دارد اما شهردار تهران به واقع کارهای بسیار خوبی انجام داده است که نمونه آن افتتاح فاز نخست بوستان ولایت در 70 روز بود که حجم کار انجام شده و استقبال بی‌نظیر مردم از آن بسیار قابل توجه است.

وی افزود: همه این اقدامات تنها با داشتن ایمان و ولایی‌بودن قابل انجام بوده است. بیادی با اشاره به کسب مقام اول توسط شهرداری و در میان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف کشور گفت: در شهرداری تهران فاصله‌ها در حال کم‌شدن است، باید عرق ملی داشته باشیم اما این عرق ملی و تعلق داشتن در ادارات کمی ضعیف شده است، هدف مشترک داشتن عامل موفقیت است.نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای ارباب رجوع گفت: کار خیر، امر الهی است و باید در آن تعجیل شود. اگر گاهی از شهرداری انتقادهایی هم می‌کنیم، در جهت سازندگی شهر و کشورمان است؛ چراکه هر حرکت خوبی که در تهران انجام می‌شود، در سایر شهرها هم اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه بازار ما مرکز دین بوده است، گفت: تهران شهر اخلاق است و کسبه حبیب‌الله هستند و باید قدر این نعمات الهی را بدانیم.

 

کد خبر 138416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز